Welcome to My Website

Budak 5tahun Seorang Wira..!!

Dikongsi Oleh ♣ DªrKNoTTyz ♣ ™ Tuesday, January 12, 2010



Selamat petang2...Selamat makan2...Selamat Dating...Sambil minum petang..bertemankan teh o kat meja...saya pun membaca suratkhabar Metro....isk2...macam-macam cerita ade...ade yang baik..ade yang buruk..tapi.kebanyakkan buruk-buruk je...eksiden la...mati lemas la...Mu utd asyek kalah la...hehehhe...

Tup...tup..tup....saya terbaca artikel yang menarik utk kite berkongsi pada N3 kali nih...Seorang budak berusia 5tahun telah menyelamatkan ibunya dari dirogol...WoW.!! Bayangkan la budak sebesar tuh dah tau yang mana buruk yang mana baik...Sedangkan saya dulu umur 5 thn maseh tak tau pape...Syok bermain ngn kawan-kawan je la...


Ermmm...Hebatkan budak nih..?? Kejadian nih berlaku di Projek Perumahan Rakyat(PKR) ...name tempat pun dah projek...tak kan la..asyek nak buat projek jahat je..Ape Salahnya pergi cari kerja...kumpul duit banyak2..pastu pergi hantar rombongan kahwen..kan lebih elok dan sah..Lagi satu buat ape la nak pergi rogol-rogol orang ..paksa-paksa orang...Lain la orang tuh bagi dengan rela hati ke..(<--jgn korang ikut plak..!!)
Berbalik pada cerita tadi..menurut ape yang saya baca...Masa kejadian tuh budak tersebut telah menendang lelaki tersebut..Lalu terus melarikan diri untuk meminta pertolongan orang kampung..Masa lelaki tu kena tendang...dia langsung tak hiraukan budak tuh...malah meneruskan *NIAT JAHAT* ape punye orang la..."Binatang pun ada perasaan"


Bila la zaman kite nak berubah untuk jadi terbaik..memang betul ada orang cakap "lain org lain ragam..rambut sama hitam hati lain2" Tidak semestinya benda yang kita nk buat tuh jahat semua..Aduiii...Kalo la kita dapat tengok amalan kita "amalan jahat tangan kiri,amalan baik tangan kanan" Perghhhh...!! kompom jahat lagi banyak dari baik..hahah...kalo timbang ikut timbang besi...leh kaya nih...Pakcik KAYO..!!

p/s: Jadila orang yang berguna bukan sahaja di dunia...malah di akhirat nanti...peace..!!~


Sumber gambar: PakCik google.... :)




4 geng nottyz menilai

  1. ni laa org2 akhir zaman...nauzubillah...

    salam perkenalan bro...aku blogger bru..arap ade tunjuk ajar

     
  2. ws..pada haris..sama lah kita blogger baru jgk..
    yerp..baca paper mcm2 ada...isk2..

     
  3. gerun jugak zaman sekrg ni... mcm2 boleh jdi...
    salam perknln ... kite dah add awak as follower.. (◕‿◕ღ)

     
  4. hye wanie..salam kenalan jgk..tq kerana sudi follow.. :)

     

Post a Comment

LAnggan Sekarang:

Delivered by FeedBurner

Klik Sini nottyz

Post Terbaru Nottyz

komen yg nottyz²


ShoutMix chat widget